تبلیغات
مشق مدیریت - بازاریابی به سبک مرسدس بنز
 
درباره وبلاگ


وبلاگ ما یه وبلاگ گروهی از طرف بچه های مدریت بازرگانیه که دوس داریم از همه موضوعات حرف بزنیم امیدواریم که همه خوششون بیاد و بپسندن
منتظر نظرات خوبتون هستیم

مدیر وبلاگ : ali pakdaman
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مشق مدیریت
مدیریت یعنی كاركردن از طریق دیگران با هنر انجام دادن كارها از طریق آنان
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 30 تیر 1394 :: نویسنده : ali pakdaman

در گفت‌وگویی با اولا کالنیوس (Ola Källenius) از مدیران شرکت دایملر، به بررسی میزان تاثیرگذاری تکنولوژی و تعامل در موفقیت یک برند می‌پردازیم. اولای ۴۵ ساله در حال حاضر جوان‌ترین عضو بدنه مدیریتی این شرکت محسوب می‌شود.
در گفت‌وگویی که اخیرا توسط ژسکو پری با وی صورت گرفته، او نظرات خود را پیرامون محرک‌های آتی دنیای بازاریابی به‌ویژه برای کالای‌های لوکس با ما به اشتراک گذاشته است.
به نظر شما بازاریابی اساسا در مقایسه با دوران نخستین آن یعنی عصر طلایی چه تغییراتی داشته است؟
به نظر من بازاریابی در حال حاضر به یک بازی پر چالش بدل شده است اما باید اضافه کنم که برخی از اصول اولیه آن هنوز پابرجاست. شما به یک نگرش و یا یک داستان نیاز دارید. در واقع باید به عبارتی دو دکمه را در آن واحد فشار دهید، احساس و هوش و قلب و ذهن.
این نشان می‌دهد که تجزیه و تحلیل و پژوهش به تنهایی برای این داستان کافی نیست.

ادامه مطلب رو از دست ندین

این نشان می‌دهد که تجزیه و تحلیل و پژوهش به تنهایی برای این داستان کافی نیست.
از آنجایی که در حال حاضر همه سعی دارند بر جنبه دیجیتال این تغییرات تاکید داشته باشند، می‌خواهم به نکته‌ای مهم اشاره کنم. در دنیای مدرن کالاهای لوکس همه‌چیز به دیجیتال‌سازی ختم نمی‌شود. به برندهای لوکس دقت کنید، برندهایی مثل Hermès یا Louis Vuitton. به عملکردشان توجه کنید، فروشگاه‌هایی بسیار زیبا که دوست دارید قبل از اقدام به هر خریدی در آنها قدم بزنید و از محیط اطراف لذت ببرید. این فروشگاه‌ها و نظایر آنها مکان‌هایی پر از شور و احساسات هستند. پس می‌بینیم که بعد تکنولوژیک حتی برای نسل جوان نیز در این فروشگاه‌ها مفهومی ندارد. واقعا اینطور است؛ بنابراین روشن است که افراد ادغام بی‌نظیری از بعد فیزیکی و جنبه تکنولوژیک را می‌طلبند.
این جنبه تکنولوژیک چه چیزهایی برای شما به ارمغان آورده است؟
نمونه بارز آن تاثیرات شگرف داده‌های بزرگ بر روش کسب‌وکار ما است که به وضوح قابل مشاهده است. برای مثال car2go را در نظر بگیرید. ما از هر بلایی که سر اتومبیل‌هایمان می‌آید در ۲۴ ساعت شبانه روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال اطلاع داریم. اگر شروع به تحلیل داده‌ها کنید، الگوهایی به‌دست خواهید آورد. برای مثال می‌توانید ببینید که بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در شهرهای مختلف احتمال اینکه یکی از اتومبیل‌های شرکت روشن شده و به سمت مقصدی مشخص حرکت کند، چند درصد است.علاوه‌بر این می‌توان به یاری تکنولوژی تجارب مشتریان را از طریق تعامل فرد به فرد با آنان بهبود بخشید. این همان کاری است که در حال حاضر تحت‌عنوان «Mercedes me» صورت می‌گیرد و به مشتریان ما این امکان را می‌دهد تا با داشتن نام‌های کاربری منحصربه‌فرد از سرویس مذکور استفاده کنند. به این ترتیب تعامل بی‌نقص میان دستگاه‌ها یا گوشی‌های تلفن هوشمند و اتومبیل شما و البته میان ما و محصولاتمان برقرار می‌شود. برای مثال ما می‌دانیم عملکرد لنت‌های ترمز خودرو چگونه است یا حتی پیش از مشتری می‌دانیم که اتومبیل وی در چه زمانی، به چه سرویسی نیاز دارد و نسبت به تعیین زمان ارائه سرویس اقدام می‌کنیم.
ادغام واحد بازاریابی با واحد توسعه محصول تا چه اندازه برای سازمان شما اهمیت دارد؟
شرکت ما در حال حاضر با متمرکز کردن واحد بازاریابی و فروش توانسته است بهترین تجربه برای مشتریان را به ارمغان آورد. شرکت ما با در اختیار داشتن کمیته راهبری و به واسطه فناوری اطلاعات توانسته است با مشتریان تعامل چشمگیری داشته باشد، چراکه به باور ما استراتژی‌های بازاریابی در انزوا به موفقیت نمی‌رسند. شما باید دانش مهندسی را در کنار فناوری اطلاعات به‌کار بگیرید، در غیر این صورت کاری از پیش نخواهید برد.
چگونه بهترین تجربه را برای مشتری به ارمغان آورده‌اید؟
یکی از نمونه‌های آن همکاری ما با شرکت اپل است که در زمینه ایده این شرکت تحت‌عنوان «محصول نابغه» صورت می‌گیرد. در واقع براساس ویژگی product concierge (راهنمای محصول) مشتری در فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید تحت‌فشار قرار ندارد. این طرح به مشتری امکان می‌دهد پیش از اقدام به خرید با محصول به‌طور کامل آشنا شود. پس از خرید نیز نحوه استفاده از اتومبیل را به خریدار آموزش می‌دهد. تصور کنید پشت فرمان یک مرسدس بنز نشسته‌اید و با نحوه کاربرد برنامه کاربردی آن آشنا نیستید، اینجاست که راهنمای محصول به کمک شما می‌آید.این نمونه‌ای از تغییراتی است که پیش از این در هیچ شرکتی وجود نداشته است. در حال حاضر که من با شما صحبت می‌کنم ۵۰۰ راهنمای محصول در کشور چین در حال اجرای طرح مذکور برای محصولات مرسدس بنز هستند.
و این یکی از روش‌هایی است که شرکت شما جهت مقابله با چالش‌ها به‌کار می‌گیرد؟
 با نگاهی اجمالی به جامعه خواهید دید که در مقایسه با ۳۰ یا حتی ۱۰ سال قبل میزان اطلاعاتی که هر یک از ما به‌طور روزانه جمع‌آوری می‌کنیم تا چه اندازه زیاد است، بنابراین برای جلب توجه مشتریان در چنین شرایطی باید به معنای واقعی زیرک و هوشمند باشید. به باور مرسدس بنز این نکته از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. اکنون به‌منظور دیجیتال‌سازی در شرکت مرسدس بنز، از حقیقتی با نام Mercedes me بهره می‌گیریم. شما در هر صنعتی نیاز به تعامل دارید، به‌خصوص با جوان‌ترها. احساساتی که به همراه تبلیغات منتقل می‌شوند، ظاهر فیزیکی محصول و فروشگاه‌ها همگی باید مناسب دنیای جدید باشند. این ایده در نمایشگاه Mercedes me شرکت در هامبورگ به خوبی انعکاس یافته است. شاید به باور شما این مکان چیزی بیش از یک نمایشگاه نباشد ولی در واقع اینطور نیست. این نمایشگاه جایی است که ما با بازیگران و اهالی دنیای موسیقی ملاقات می‌کنیم؛ محل ملاقات هیجان‌انگیزی برای جوانان و متخصصان موفق.
به نظر شما کدام یک از جوانب کلیدی عصر طلایی به‌شمار می‌روند؟ بهتر است شما زمان خود را صرف تعامل با مشتری کنید یا تجربه مشتری را به شما نزدیک‌تر کند؟
موسس شرکت ما از آن تحت‌عنوان «یا بهترین یا هیچ» یاد کرده است. به نظر شما منظور او چه بوده است؟ منظور او یک محصول ناب نیست، باور او یک نگرش است. معتقدم ما در حال حاضر توانسته‌ایم دکمه احساسات را آگاهانه فشار دهیم. شگفت‌آور اینکه مرسدس بنز توانسته است به برندی تبدیل شود که نیازهای عاطفی مشتریانش را برآورده می‌سازد. وقتی مرسدس بنزی خریداری می‌کنید، رویای کودکی را تحقق می‌بخشید که سال‌ها در آرزوی رانندگی با یک ستاره بوده است.




نوع مطلب : مدیریتی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 7 خرداد 1397 08:53 ق.ظ

Regards, I appreciate it.
generic low dose cialis cialis 30 day trial coupon cialis 20 mg generic cialis soft gels cialis kaufen bankberweisung cialis cuantos mg hay cialis sicuro in linea generic cialis review uk fast cialis online cialis 20 mg effectiveness
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 06:25 ب.ظ

Good data, Regards.
how to buy viagra online without prescription sildenafil viagra cheap generic viagra uk buying viagra from canada prescription viagra uk buy soft viagra sildenafil buy online uk buy viagra online without a prescription generic viagra cheap where can i buy the cheapest viagra
شنبه 18 فروردین 1397 08:52 ق.ظ

Superb information. With thanks.
cialis generico en mexico cialis uk cialis en 24 hora american pharmacy cialis cialis prices in england enter site 20 mg cialis cost cialis sale online cialis per paypa cialis authentique suisse cialis preise schweiz
شنبه 4 فروردین 1397 08:24 ق.ظ

Seriously all kinds of superb facts!
cialis cuantos mg hay viagra or cialis link for you cialis price buy generic cialis comprar cialis navarr acheter du cialis a geneve cialis taglich cialis for sale in europa cialis e hiv no prescription cialis cheap
سه شنبه 17 مرداد 1396 05:33 ب.ظ
I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog
posts on this kind of space . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this web site.
Reading this information So i'm glad to express that I've a very good uncanny feeling I
discovered just what I needed. I most surely will make sure to do not omit this site and provides it a glance on a continuing basis.
دوشنبه 1 خرداد 1396 03:31 ب.ظ
I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great.

I don't know who you are but definitely you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!
دوشنبه 28 فروردین 1396 10:17 ق.ظ
Hi friends, how is all, and what you want to say about this
piece of writing, in my view its in fact amazing in favor of me.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 02:11 ق.ظ
hello there and thank you for your info – I have definitely picked up anything new from right here.
I did however expertise some technical points using this
web site, since I experienced to reload the website lots of
times previous to I could get it to load properly.
I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage
your high-quality score if ads and marketing with Adwords.
Well I am adding this RSS to my e-mail and can look out for much more
of your respective fascinating content. Ensure that you update this again very soon.
دوشنبه 21 فروردین 1396 09:58 ب.ظ
Aw, this was an exceptionally nice post. Spending some time and actual effort to produce a good article… but
what can I say… I hesitate a whole lot and never seem to
get nearly anything done.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر